21 Sept 2010

Problemer

..ikke alvorlige.. bare min strikkeopskrift, jeg ikke kan få til at passe.

Dette indlæg bliver derfor en klar henvendelse til jer dygtige strikkere derude. Det bliver måske en anelse nørdet, hvis du ikke er til "pindearbejde".


Nå, men nu kommer en gengivelse af mønstret




På 155m skal jeg gøre dette
Mønster:
1.p: 1r*saml 1 m op og strik den dr. r, 1r, saml l m op og strik den dr. r, 5 r, l m løs af, 2r sm., træk den løse m over,  5r*, strik fra * til * og slut med at samle l m op og strik den dr. r, 1r.
2.p: vrang

Hvis der en venlig og rutineret strikke-sjæl, der kan forklare mig hvad jeg gør forkert (maskeantallet øges) og hjælpe mig med, hvad jeg skal gøre i stedet, vil jeg blive meget glad.

Tak for lydhørhed og hjælp.

Update 22. sept.: Problemet er løst. Opskriften var forkert. Skulle være sådan:

1.p: 1r, saml 1 m op og strik den dr. r, 5 r, l m løs af, 2r sm., træk den løse m over,  5r, *saml 1 m op og strik den dr. r, 1r, saml l m op og strik den dr. r, 5 r, l m løs af, 2 r sm., træk den løse m over,  5r*, strik fra * til * og slut med at samle l m op og strik den dr. r, 1r.
2.p: vrang

2 comments:

  1. Halløj Jane.

    Der må være en fejl i opskriften for på hveranden pind tager du 1 maske mere op end du lukker af. Så må der jo komme flere masker på.

    Jeg har tonic i køleskabet, hvis du har lyst til at komme et smut forbi med opskriften i aften. Så kan jeg evt. prøvestrikke lidt?

    God dag. :-) Anette

    ReplyDelete
  2. Hej Anette
    Ja, jeg synes også der var noget galt. nu skal jeg bare finde ud af fikse det.
    Tak for tilbudet; men det er en tidlig til køjs. Hvad med strikke café i morgen?

    ReplyDelete