30 Nov 2010

Evighedstrøje



Inspireret af Unikarinas indlæg vil jeg bidrage med historien om min "evighedstrøje".

Evighedstrøje fordi den er blevet strikket i hvert fald 3 gange. Det started ud med denne trøje i silke tweed fra Garnstudie

Billede lånt fra Garnstudie. Drops nr 41-23
Super lækkert garn, og den første model var en tætsiddende ribstrikket sag, som først blev for stor.
Den belv trevlet op og strikket igen. Da den skulle syes sammen fortrød jeg, fordi ærmerne var for smalle, modellen for kort eller måske bare for trøjen havde ligget så længe at den ikke var "moderne" længere.
Trevle op og i gang med en helt klassisk glatstrikket cardigan. Den strikkede jeg så på et år eller mere (strikkede ikke så meget den gang). Nu er den så færdig, monteret og med skønne omhyggeligt udvalgte knapper.

Undskyld billedkvalitet - taget med mobil
Nu ligger trøjen i skabet - ubrugt og uelsket. Den bliver aldrig et hit, er hverken pæn eller klædelig til mig. Jeg kommer aldrig til at bruge den.

Trøjen bliver sikkert med tiden offer for en ny optrævling og genbrugt til et nyt projekt, eller også forærer jeg den væk, for måske bliver det aldrig til et vellykket projekt for mig. Der er ligesom en forkert karma.

Har du et godt forslag til hvordan "evighedstrøjen" kunne blive "yndlingstrøjen"?

No comments:

Post a Comment