28 Nov 2010

Vægelsind

Alene hjemme. Resten af familien er taget til julemandsfodbold (der kommer nok et indlæg om det senere) og jeg har formiddagen for mig selv. På den indre skærm kører der forestillinger om høj effektivitet omkring symaskinen, lydbog i højttalerne og færdige pakker på bordet.
I den ydre virkelighed ser det anderledes ud. Jeg strikker et par pinde, drikker en ekstra kop kaffe og daffer lidt rundt uden rigtigt at gøre noget. Idéer og planer flokkes og slås om opmærksomhed. Skal det være en pakkekalendergave der skal gøres færdig, eksperimenter med skind, forklæder, kjole, bukser, nederdel, strikkelækkeri, kræmmerhuse eller filtengle? Så mange muligheder og jeg bliver rastløs af ikke at kunne vælge.
Kender du det? og har du gode forslag til at komme ud af rastløsheden og i gang?

For mig ender det måske med at jeg udskyder valget og tager vintertøjet på og går ned til julemandsfodbold, hvem ved.

No comments:

Post a Comment