5 Dec 2010

Dej og mig dag

Jeg er hjemme igen efter i går, fredag aften, at have tilbragt 1½ time ekstra i Zürich Lufthavn inden vi lettede mod København. Jeg priser mig lykkelig for mit strikkelækkeri, som bliver flittigt luftet så snart der er en anledning. Mine kolleger er ved at vende sig til min tilbøjelighed og spørger nu interesseret til hvordan jeg gør.
På sådan en 7 timers hjemrejse bliver det til nogle pinde, og strikkelækkeri nummer 2 er ved at være klar til montering.

Dette indlæg's overskrift henviser til at Asger og jeg i dag har lavet dej. Dejj til: Honningkagehus, Vanillekranse, Cookies med spiraler af skiftevis chokolade og lys dej. Brunkager er altid på repertoiret - og efter husbondens udsagn de vigtigste småkager. De er også igang, men processen måtte sættes på pause da jeg opdagede at potaske ikke er noget man lige kan købe i døgnåbne butikker. Et halvfærdigt kit står klar til videre proces i morgen. 5 pakker smør er transformeret sukkerlækker masse; lidt af en fedtmængde som vi skal have hjælp til at spise.

I morgen skal vi så nyde fortjenesten af anstrengelserne, når kagerne skal bages - og smages!!!

No comments:

Post a Comment