8 Feb 2011

Businessjakke

Der blev syet i weekenden, ja det gjorde der.

Den senest tilføjede ladning stof er klippet. Bukser og tunika ligger stadig i sirlige bunker, klar til at blive rimpet sammen. Men business jakken blev færdig. En rigtig jakke - figursyet med revers og foer.

Jeg er så heldig (eller hvordan man tager det) at være udstyret med brede skuldre, et ikke imponerende brystparti, smal talje og kvindelig popo. Det betyder at for at sådan en jakke skal sidde nogenlunde skal mønstret justeres. Det blev gjort over en kop hyggelig eftermiddagste, hvor én af veninderne stak nåle i overalt på det sammenklistrede mønster. Specielt indsnittene blev justeret, for som Marianne udtrykte det "Man skal jo se din flotte talje!"  Hmm tænkte jeg smilende og voksede et par centimeter.

Billeder af hvor meget indsnittene er justeret ligger i kameraet hjemme - dem får I senere. Nu skal I se mit værk.
Ta-dah!!

Undskylder kvaliteten - er igen taget på hotelværelset med mobilen

 et stks lettere flysædeskrøllet habitjakke - syet lige til mig i en lækker grå farve med let olivengrøn tone (den passer helt vildt godt til min glitterlilla-med-grønne-bomber nederdel)


Efter et par mislykkede forsøg, hvor ærmerne dannede ring rundt om jakken, da den blev vendt, søgte jeg råd  i en syvejledning. Og ved at følge beskrivelsen slavisk ét trin ad gangen lykkedes det mig at få syet ærmeforet fast. Foret gør hele forskellen.

Lidt detaljer med stikninger og mærke på ærmet, og det lyse foer kan I lige skimte.


En absolut favorit, som kommer til at være fast inventar i min businessgarderobe.
Stoltheden er svær at skjule ;-)

4 comments:

  1. Åh. Jeg husker det. Min svigermor, der vrider sig på gulvet af grin, da jeg, dagen før jeg skal have kjolen på til bryllup, har fået syet ærmet omvendt i, så jeg kun kan have armen over hovedet, hvis den på nogen måde skal passe...

    God dag Jane!

    (Og ok med ingen Asger torsdag - vi finder en anden aftale - måske i vinterferien) :-)

    ReplyDelete
  2. Wow - den er virkelig lækker. Tænk at man kan sy sådan en? :-) Den kan du godt være stolt over.

    Kh. Mette

    ReplyDelete
  3. Ja, Anette ærmer med foer er besværlige og næste gang tager syvejledningen frem som det første.

    ReplyDelete
  4. Tak, Mette - stoltheden ranker stadig ryggen - det er fedt at dyrke den følelse lidt.

    ReplyDelete