2 Mar 2011

Pejsepynt

På trods af at det i dag er den første forårsdag, er der stadig vinterlige temperaturer udenfor. Indenfor er pejsen derfor ofte i gang.
Den bliver tændt som det første (altså efter at kaffevandet er sat over) når vi står op om morgenen. Pejsen giver både en fantastisk varme og skaber hygge til stuen. Jeg kan ikke få nok af varmen, og har min yndlingsplads i sofahjørnet tættest ved pejsen. Jeg elsker at sidde der med fødderne oppe, med en kop varmt og nyde flammernes dansen bag ruden.
Til at få godt gang i "varmemesteren" er vi storforbrugere af optændingsblokke - men blokkenes indpakning  pynter ikke lige frem på etablisementet.

I gang med lim, saks og en rest tapet -


 - og vupti ligner det pludselig en million, der ved siden af pejsen.


Fortsat god "første forårsdag"

1 comment:

  1. Hvor er det flot - sikke en god ide, som jeg straks vil abe efter. Er netop påmønstret husbåden Ragna her i København - her er brændeovn. Har nu tid til en rundtur i blogland. Tak for søde hilsener på min blog.

    ReplyDelete