24 Aug 2011

Kaffen er klar

Ja, I skal da se min færdige Kaffe.


Dejligt at strikke og dejlig at bære. Jeg er meget tilfreds med farverne i boblerne som giver et lettere feminit islæt i den dybgrå bundfarve. Den er jeg forøvrigt MEGET begejstret for. Den er næsten sort, men har lige det der melerede grå udtryk der giver liv og karakter.


Det er ikke sidste gang, der er kaffe på andet end kanden.

Fede facts: 
Opskrift: "Kaffe" af Anette Danielsen fra bogen: "Strik en stund" str. L/M
Garn: Uld/Cashmere i farven Antracit fra Garnudsalg. Rester af Alpaca i lilla/lyserøde farver. Ialt er der brugt 162 g.
Pinde: Mine skønne KnitPro i træ str. 3 og 2,5

Hot/Not: Så absolut Hot. Måtte strikke bærestykket en ekstra gang. Første gang blev det for småt. Anden gang strikkede jeg bærestykket i str. L, og lavede kroppen i str. M. Kroppen er afsluttet med en ribkant i stedet for "lige ned" som opskriften foreskriver. Den næste kaffe skal være lidt smallere i kroppen, ellers ingen ændrnger. Opskriften er nem at følge og resultatet smukt at se på og skønt at have på.

7 comments:

  1. Sikke en dejlig kop kaffe ;)
    Ja, den model er super god.

    Yt

    ReplyDelete
  2. Den er flot. Ligner i farver meget den jeg strikkede til min datter. Som ses her.
    http://www.ravelry.com/projects/JustMade/kaffe
    Men hvor er dine billeder flotte og modellen sidder lige i skabet til dig.
    LÆKKERT garn forresten synes du ikke også?

    ReplyDelete
  3. Den ser vildt lækker ud, og den klær' dig rigtig godt :)

    ReplyDelete
  4. Nu ved jeg, hvorfor jeg er så vild med kaffe :). Din vest er virkelig flot

    ReplyDelete
  5. Kludemutter: Ja, det er en skøn model

    Mona: Jo, det er fantastisk garn, blødt let og smukt. Smuk kaffe du har lavet - og en god idé med 3/4 ærme.

    Clemme: Tak.

    Lydert: Ja Kaffe er godt. Tak for rosen.

    ReplyDelete
  6. Hvor er den pæn. Men kan du mon forklare mig hvornår du lavede vendestrik?? Var det Før eller efter de der ekstra masker du slog op i ærmehullet??? Hvis du kan huske det.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Henny. Vendestrik var efter jeg slog de ekstra masker op i ærmehullet. Jeg husker at jeg ikke forstod vejledningen i opskriften, og jeg synes stadig ikke beskrivelsen er nem at forstå. Der skal være flere pinde på ryggen. Så fra de ekstra masker strikker du om til 6 masker (eller hvor mange der nu står i opskriften) forbi næste ærmehul, vender strikketøjet, slår om pind og strikker til bage igen indtil du når 6 masker forbi det første ærmehul, vender strik, slår om og strikkerntilbage igen. Omslaget fra forrige pind strikkes sammen med den efterfølgende maske og du strikker 5-6 masker videre, vender, slår om og tilbage. Sådan fortsætter du. Tjek opskriften for det korrekte antal masker osv.
      Håber du kommer videre i dit projekt.

      Delete