5 Jun 2012

Skal - skal ikke

Jeg rydder ud og rydder op, eller det var i hvert fald hensigten.

Ofte falder jeg i staver, bladrer og funderer over om gamle håndarbejdsblade skal overleve sorteringsmaskinen eller de skal dumpes i den sorte sæk til papiraffald.


Måske vil jeg elske at slå op i kendte mønstre og ikke mindst beskrivelser, når jeg engang sidder ved symaskinen på en lun overdækkede terrasse et sted i Sydney og bare har lyst til at sy lette sommergevandter?

Bolig og Julemagasiner overlever. Jeg er sikker på at gensynet vil vække glæde og holde en krog i det kendte.




Nyd en dejlig Grundlovsfridag!!

4 comments:

  1. Synes ikke I skal smide vinter/efterårsgarderoben helt ud ;-) Jeg havde i hvert fald godt brug for en tyk trøje lige inden jeg forlod Sydney sidst i maj. Isolering er jo ikke noget de går så højt op i - men ved ikke om det er anderledes, der hvor I skal bo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xanita: Tak for info. Det glæder mig faktisk lidt at uldtrøjerne som jeg har strikket en del af også kan bruges - og ikke mindst at jeg kan blive ved med at strikke (om end mindre) i uld.

      Delete
    2. Måske jeg også skal advare dig om at der ikke er det store udvalg af uld-garn - i hvert fald ikke hvad jeg hørte folk synes og så rundt omkring. Men til gengæld er det billigt (og muligt) at bestille fra USA.
      Og Ravelry er jo et fantastisk sted at finde strikkegrupper over hele verden. Det var sådan jeg fandt den jeg var i hver uge i Newcastle (selvom jeg faktisk nok havde fundet den alligevel, sådan helt tilfældigt ved at professoren jeg besøgte kendte nogle af dem som kom til strik der).

      Delete
    3. Jeg tager mit lager med. Det er ikke så lille endda, men måske jeg skal fylde endnu mere i kasserne til containeren. Jeg har allerede spottet et par strikkeklubber på ravelry. De kunne bære værd at tjekke ud.

      Delete