21 Jun 2015

Skylark's at sleeve stage

Its been raining heavily lately. Not the best of weather, but on the other hand the football matches scheduled for this weekend got cancelled and suddenly we had a full weekend to our disposal.
Interestingly with that amount of time, you (or at least I) tend to do a little here, there and everywhere without actually completing or achieving anything. 

Today the shortest day of the year, I slept in and had a very quiet morning, with a book, coffee(s) and a bit of knitting. Later a short run, a nap, a shower and a bit of bread baking, a few photographs, clothes washing while pondering over what I should do, to feel having accomplished something today.

So here I am writing a blog post to you. What a delight to again put words to paper to share a few stories of knitting and life.


Knitting wise, Skylark by Kim Hargreaves has now reached the sleeve stage. First sleeve is in the making. It feels nice to again have time to knit. During the last few weeks my work has been challenging at work and I have been busy trying to find out what to become ‘when I grow up’.  I’m digging deep to find out what amazing career is for me and what is holding me back from getting there. So far I have found my direction (I think) but I tend to create endless barriers for myself, which prevents me from moving ahead and makes me feel stuck.

A very clever lady, who I adore and admire, said to me ‘Get over yourself, Jane. It’s your time to shine’, so this is what I’m trying to do, not with the major success yet, but hey,  I’ve just started and it will get much better. Just you wait and see.

Thanks for listening and see you again soon.

Det har regnet jævnt og kraftigt på det seneste. Ikke det bedste vejr, men det jo trods alt vinter, og med den megen regn kommer aflyste fodboldkampe. Vupti, Vupti – en weekend helt uden planer – altså bortset fra Astrid’s lille fødselsdagsfest  i går.

Jeg synes nu ikke, jeg har fået lavet en dyt. I dag, årets korteste dag, har jeg sovet længe, læst et kapitel eller to i min bog, drukket spandvis af kaffe og strikket et par omgange på strikketøjet. Derefter er det blevet til en lille løbetur (meget lille), et bad, lidt brødbagning, et par billeder i kameraet, lidt tøjvask mens jeg spekulerede på hvad jeg synes skal gøres for at føle at jeg har opnået noget i dag.

Så her sidder jeg så ved skærmen og skriver et lille indlæg til jer. Dejligt at sætte ord på papir (eller skærm) igen og dyrke interessen for håndarbejde og fortælle lidt om hvad der ellers sker i livet hernede.


Med hensyn til strikkeriet, så er jeg nu nået til ærmestadiet på Skylark af Kim Hargreaves. Første ærme er i gang. Normalt læser jeg når jeg strikker, men med det lille mønster i Wisdom har jeg ikke kunnet multitaske, så jeg missede den sidste bog i bogklubben, fordi strikkes skal der jo, og når der ikke kan læses samtidig, må bogen vige. 

De seneste uger er det dog ikke blevet til mange pinde. Jeg har haft for travlt med at irritere mig over en ny chef og at prøve at finde ud af hvad jeg vil ’være når jeg bliver stor’. Lidt af en proces at tage fat på her midt i livet, men det er jo aldrig for sent og det bliver interessant at se hvor det leder mig hen. Indtil videre har jeg en fornemmelse af retning, og er blevet smerteligt bevidst om alle de barrierer jeg sætter op for mig selv, og som giver følelsen af at sidde fast.


En klog kone, som er meget motiverende og lidt af en indpisker sagde til mig tidligere på ugen: ’get over yourself, Jane. It’s your time to shine’. Det vil jeg så prøve. Lad os se hvordan det går. 

3 comments:

  1. Kære Jane. Jeg er præcis samme sted. Jeg har lige i dag haft amme oplevelse med en "klog kone", der mener, at jeg bør se at komme videre. Det glæder jeg mig til at spinne en ende over sammen med dig. Knus (øv, jeg kan ikke få min ipad til at skrive 's' foran 'amme', men jeg mener altså 'samme'!) :-)

    ReplyDelete
  2. Håber alt er vel ned hos dig. Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Violykke.
      et holvt år for sent, men tusind tak for beskeden. Det går fint, og meget bedre nu efter at vi har købt hus og er faldet mere til ro. Det var et drøjt år sidste år. Nu ser vi fremad. Det er endda blevet til et nyt blog indlæg idag.

      Delete