13 Dec 2010

Der laves julegaver

Hjemmelavede julegaver kan jeg rigtig godt lide - specielt at lave. Håber (og tror) at modtagerne har det ligesådan. Jeg plejer mest at sy; men fordi jeg i år kun kan sidde ved symaskinen når jeg er hjemme, er strikkepindene kommet igang. De fungerer fint i lufthavne, på fly og på hotelværelset.
Jeg har mange planer. Nogle forbliver sikkert planer, fordi tiden ikke rækker, men selvom der stadig er et stykke vej inden jeg er igennem listen af planlagte gaver, er de første klar til "fremvisning".

En tunika og et 2 gange "strikkelækkeri"" er klar til nogle af kusinerne (hvem, holdes hemmeligt).

Tunika i stof fra Stof og Stil


Tunikaen er syet efter denne bog - ikke ny, men absolut anbefalelsesværdig. 

Rib trøje - klar til hæklet kant.
Det har været en dejlig dag. Et par færdige projekter og julegave indkøb på nettet. Skønt at sidde i sofaen og klare halvdelen af listen.
Hvordan står det til med din julegavestatus i år?

3 comments:

  1. Super skøn tunika i dejligt stof. Hvor er mønsteret fra?

    ReplyDelete
  2. Tjah. Jeg sidder og planlægger mine første juleindkøb, som jeg forestiller mig at klare nede i byen. Vi skal så vidt muligt støtte det lokale byliv, synes jeg.

    Ellers er jeg misundelig på, at du laver så mange ting selv, Jane. Ganske få i min familie vil sætte pris på noget fra min hånd, er jeg bange for.

    God dag til dig!

    :-) Anette

    ReplyDelete
  3. Lialja. Tunikaen er taget fra den bog der er på billedet. Den kan lånes på biblioteket.

    Anette: Det er bare modtagerne der ikke sætter pris på et smukt produkt, for det ved jeg du laver. Op med hod'et min ven - og giv dine smukke ting med stolthed.

    ReplyDelete