4 Jan 2011

Vesten til datteren

Som lovet tidligere vil jeg vise et par (ja, for der er vist ikke flere) af de strikkeprojekter som blev færdige op til Jul.

Et af projekterne er denne vest er strikket til datteren. Normalt vender jeg vrangsiden udad; men for hende er det kun ret siden der dur. Det er helt fint. Hun er glad og det er bare nogle supergode farver til hende. Den er strikket af resterne fra Alpacatrøjen (mit allerførste indlæg på bloggen), og jeg har brugt ca 1 nøgle til str. 8 år.


Cool Facts:
Opskrift: Bolero (uden ærmer) fra Familiejournalen med hæklede kanter fra Drops opskrift nr. 101-17

Garn:  Fabel, 75% Uld Superwash, 25% Polyamid - Colour 677, Alpaca, 100% Alpaca - Colour: 7240. Begge fra Garnstudie.

Pinde nummer 3, hæklenål nr. 3

Forbrug: 1 nøgle og en rest til kant

Lessons Learned: 
Supernem at strikke og et godt projekt at have med i tasken. Jeg har strikket mange veste, både som denne til børn og til voksne efter Drops opskriften. De har altid vakt lykke og de varmer dejligt uden at fylde for meget.


No comments:

Post a Comment