26 Jun 2011

Willis Tower

Det der tidligere hed Sears Tower og som i en lang periode var Verdens højeste bygning, nu klart overhalet af Burj Khalifa i Dubai. Overhalingen til trods var det en stor oplevelse at besøge tårnet.

Selve tårnet der nedefra strækker sig mod himlen (her ville jeg så gerne vise billedet af tårnet nedefra, men det forsvandt i processen). Elevatoren som på 1½ minut transporterer os fra "ground level" til 103 etage, hvorfra hele Chicago og omegn ligger for vores fødder. 


En særlig oplevelse er det at træde ud i glaskarnapperne og kigge lige ned på gaden nedenfor.


Det var ikke uden tilbageholdt åndedræt og gele i knæene at jeg trådte ud i "luften" første gang. Da jeg først havde mærket at jeg blev stående og ikke faldt ned, var jeg ikke til at få ind igen. Det var en helt fantastisk oplevelse at stå derude i det fri.


Håber du får bare et lille indtryk af oplevelsen.

3 comments:

  1. Puha, jeg får helt susen i maven bare ved at se billederne ;)
    Du er godt nok sej.

    Yt.

    ReplyDelete
  2. Var der selv for 2 år siden - Chicago er en dejlig by, som jeg gerne vil besøge igen.

    ReplyDelete
  3. Hej Jane
    Tak for din hilsen på min blog. Opskriften på Det halve Kongerige, kan købes hos Markno.

    ReplyDelete