31 Oct 2011

Vi har tyvstartet

Indrømmet - og jeg ved det er tidligt; men jeg kan godt lide julen - og mest af alt de tidlige forberedser til festlighederne. Butikkernes evindelige kamp for at prakke os endnu en nisse eller bedårende engel er endnu ikke blevet lummer kvalm. Nye sprøde magasiner lokker med hygge og hjemmekreationer,og forventninger, idéer og planer er stadig la'-sig-gør-lige.

Ungerne deler min begejstring og forventningens glæde. I dag har langbordet været overstrøet med pailletter, karton, farvet papir, saks og lim. Astrid har tegnet skabeloner af fra et af årets sprøde magasiner og har lavet de sødeste snemænd - i mønstret papir med humoristiske paillet-øjne der skeler både mod næse og mod ører.
Asger har også været igang (imellem legeaftaler og fodboldkampe) og kreeret sin version af en lille snemand i hvid karton med glimmer på kind og mave ag hat på sned.

Her ville jeg så have smidt et par billeder for at vise deres skønne værker - men jeg kan simpelthen ikke finde billederne i mobilen (som stadig agerer kamera). Hvis (forhåbentlig når) jeg finder billederne, skal I nok få dem at se, og det hele vil give meget mere mening.  

Jeg selv havde store planer om den store julegaveproduktion ved symaskinen; men her rakte selv 25 timer i døgnet ikke langt nok. Arbejde kom til at fylde (heldigvis i selskab med klippe/klistrende børn) og bageriet i køkkenet fik leveret flere goodies end planlagt. Brød, pølsehorn, muffins og müeslibrud ligger nu på lager til senere ganefryd.

For at fuldende tyvstarten, lavede husbonden idag Mortens And, med brun sovs og rå rødkålssalat med appelsiner, valnødder og birkes. Så kan det da ikke blive mere jule-agtigt!
Ja, det kan for jeg tør næsten ikke sige, hvad ungerne havde på hovedet og hvad der i et par minutter tonede ud af højtaleren. Det var kun et kort øjeblik - Jeg lover! Jeg er ikke blevet helt skør ;-)

Symaskinen (og jeg) må vente - i morgen, måske!
Nu er det i hvert fald sengetid. En ny uge truer. Håber den bliver god.

2 comments:

  1. Lyder som en hyggelig dag(:
    Og jeg glæder mig selv til julen(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min blog og forbi min give away(:

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Hej Heidi
    Ja, det var en superhyggelig dag. Jeg var helt forpustet da jeg lagde hovedet på puden.
    FIn give-away og blog.

    ReplyDelete