12 Sept 2012

At the bottom

Jeg har nået bunden - bunden af min garnlager - i hvert fald det garn, som for 2 måneder siden blev udvalgt til at blive pakket i kufferten og komme med mig den første tid.

Det så sådan ud, da de nøje udvalgte projekter lå klar på sengen, klar til at blive pakke ned til den lange rejse.


Garnbunkerne er omdannet til en lækker grå cardigan, det fedeste grå tæppe og den fineste lette mohair trøje til Astrid.

Det sidste der lå tilbage i kufferten, var fire restenøgler bomuldsgarn i forskellige kvaliteter men alle indenfor den samme lyse farvetone. Nøglerne er nu også brugt og disse skønne og meget anvendelige karklude blev resultatet af mine anstrengelser.


Min mand kigger forundret på mig med et stort spørgsmålstegn tydeligt aftegnet i panden "Karklude??" og tænker: "Nu rabler det da for alvor". Men de har nu vist sig fantastisk praktiske i brug i et land, hvor karklude ikke er at finde på hver en supermarkedshylde. Jeg ved ikke hvordan borde bliver tørret af. Måske med et storforbrug af engangsklude.


Jeg er glad. Resterne er brugt, og resultatet lever fuldt ud op til forventningerne. Har du rester af bomuldsgarn er det bare at komme igang. Jeg lod mig inspirere her og har strikket mine med en række 1 ret, 1 vr og næste række retmasker. Det fungerer perfekt.

Nu trænger jeg til noget nyt. Håber snart containeren kommer med resten af garnlageret i maven.

Two months ago we packed our Danish home together. I took the hard and difficult decision of which projects should join me on the journey and which should be left in the container with the rest of our belongings. Now the picked out yarn have been transformed into a lovely grey cardigan, a cozy and warm blanket, and a lovely soft mohair blouse for my daughter. 

As further rescue project I packed down a couple of left over cotton yarn balls. Therefore reaching the bottom of my yarn drawer, the rescue project is now transformed into functional and practical dishcloths. These dishcloths come in very handy when cleaning tables, kitchen etc. 
If you have any cotton left overs just knit one row of 50 to 70 stitches depending on yarn quality. Next row 1K and 1P. Continue with these two rows until you reach the wished length. Close the project.


4 comments:

  1. Hvad Søren stiller du så op?
    Du er da nødt til at have noget at strikke af ...
    Skal v igang med en indsamling af garnrester ? ;)
    Eller har du fundet en garnbutik i nabolaget?
    Hilsen Mona

    ReplyDelete
  2. Ja, kære Jane

    Min fys har beordret ingen strik i et stykke tid, så jeg har masser, du kan arve. :-(

    Knus A

    ReplyDelete
  3. Jøsses - ingen garn! Bare der kommer noget frem før abstinenserne melder sig :)

    ReplyDelete
  4. Great use for leftover cotton. Thanks for stopping by and leaving a lovely comment on my Color affection shawl.
    Now I can stop by and visit you.
    Karen

    ReplyDelete