4 Mar 2013

I'm in love

... with my umbrella.


So tired of the cheap (and even not so cheap) umbrellas turning inside out with the slightest wind, that I on one of our last pouring days went into a local shop to buy myself a new umbrella so I could walk home without getting souking wet.


I found this amazing umbrella. Its extraordinary in it self, but I just love the story behind it.

A young Belgian technical design student was, like me, so irritated with inside out umbrellas that he dedicated his Master thesis project to design an umbrella that kept you dry and could withstand the winds.
With aerodynamic calculations and several wind tunnel try outs he had his umbrella.


Now I also have one, and I just love my senz. I love its looks, and how stable and reliable it is in the rain. When when walking under its roof, I feel proud. Proud of the story, proud of its design, proud of its strong and robust constructions.



Take a look at the senz homepage. It's quit amazing what it's been exposed to.

This is not a sponsored post. It's just my personal enthusiasm of an awesome umbrella.

......med min paraply.



Jeg var så træt af hvordan mine billige (og ikke så billige) paraplyer altid vender vrangen ud ved det mindste vindstød, at jeg en af de seneste regnfulde dage gik omkring en lokal "ting-ting" butik for at købe mig en ny ordentlig parpaply, så jeg kunne komme tørskoet hjem. 



Jeg faldt over denne fantastiske paraply. Bare faconen er fantastisk, men historien bag paraplyen er endnu mere betagende. 
En ung belgisk design studerende var så træt af den evindelige venden vrangen ud, at han besluttede at tilegne sit afgangsprojekt til at nytænke paraplyen og skabe den ultimative storm (og regn-) bestandige paraply. 
Adskillige aerodynamiske beregninger og vindtunnel tests senere havde han sin prototype på senz paraplyen. 

Nu har jeg også en, og jeg er tilnærmelsesvis forelsket i den. Det er med en stor portion stolthed at den bliver vist frem i det regntunge gadebillede. Jeg er stolt over historien, jeg er stolt over det gedigne håndværk og solide materialer, og jeg er imponeret over hvor godt den klarer angribende regndråber og vindstød. Tænk at være så glad for en ting - men det er jeg altså. 

Tag et kig på senz hjemmesiden. Der er nogle ret fantastiske videoer af vilde tests. 
Dette er IKKE et sponsoreret indlæg. Det er en umidelbar gengivelse af min udelte begejstring. 

6 comments:

  1. Den ser godt nok solid ud.
    Det er tit der sker noget på opfinderfronten, når en mand løber på et problem, der udfordrer det praktiske. :o)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så sandt som det er sagt. Det samme sker vel når vi kvinder støder på et problem eller bliver inspireret. Så sker der ting og sager.

      Delete
  2. Den ser både lækker og smart ud ....
    Håber ikke fotografen blev våd :)
    Knus og go dag

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej nej han stod med kameraer i tørvejr under terrassens beskyttende tag.

      Delete
  3. Fasongen ligner jo veldig på en god gammel sydvest - flott. Det hadde vært noe også for norske forhold. Kanskje jeg må innom webshopen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helt klart noget for norske forhold. Jeg trt du vil dele min begejstring.

      Delete