16 Oct 2013

Black on black

Sorry for the irregularity of posts here on the blog. The daily life is just very busy you know, with full time job and three kids I am simply too tired to write up interesting posts on creative achievements I haven't met. I enjoy the blogging very much, and I have been following all your creative masterpieces around the world. My own are just a bit behind at the moment.

Sporadically, when the energy is there, I will of course continue to contribute to the stories of Blogville. Hope you stay with me and enjoy a post once in while.


Having said that , the post is actually about a finished knitting project.
I have been working on a sweater . Black on black , following the principle of alternating stripes of different yarn weights and according to this pattern (sorry danish only). The jumper was knitted on circular needles, crocheted and cut to create a cardigan. It is all finished apart from buttons and a soft wash in the machine.
I have tried it on. Its's lovely, cozy and soft, but I already have one very similar jumper, and this one is intended for a gift to someone special. Time will tell whether it's a success.


Først vil jeg sige tusind tak for alle jeres dejlige kommentarer til seneste indlæg om Skylark. Den har boet på mig siden den røg af pindene, altså lige med undtagelse af dage, hvor temperaturen sniger sig på en gode side af 35 grader. Sådanne har vi haft et par stykker af - og det er stadigvæk kun forår.

Dernæst, en undskyldning for uregelmæssigheden i indlæg her på bloggen. Jeg følger skam med rundt på alle i andres fantastiske kreative bedrifter, men mine egne krea-bedrifter og blog indlæg halter bagefter i en travl hverdag. Jeg er simpelthen for træt, når jeg kommer hjem, så det bliver ikke til meget og derfor også kun sporadiske spæde pip fra mig. Det er ikke sådan jeg ønsker det skal være, men sådan er det altså i øjeblikket. Jeg håber I holder ved.



Når det er sagt, så er der jo alligevel noget kreativt at berette om.
Jeg har været igang med et sweater. Sort i sort, strikket efter dette princip og efter denne opskrift. Garnet er skiftende striber mellem højlandsuld og silk mohair. Det giver en fin stribe effekt som kan overføres til en hel almindelig trøje i raglan facon. Efter rundstrik er den hæklet og klippet op. Den ligger nu og venter på knapper, og den er klar til at blive lagt i gave kassen. Denne gang har jeg nemlig ikke strikket til mig selv.


4 comments:

  1. hej Jane. Den bliver flot den trøje, du har gang i. Jeg kender så udmærket når hverdagen tager over, og energien ikke rigtig rækker til det man egentlig gerne selv vil :o/ - og selvfølgelig hænger jeg (kan kun tale for mig selv ;o) på - dine indlæg kommer når de kommer ;o) - og så bliver de læst med fornøjelse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Mona. Det er nu så dejligt med en kommentar fra dig.

      Delete
  2. Jeg hænger også på, indimellem har livet bare fart på, det SKAL der være plads til, dejligt at høre et pip fra dig, det er lidt sjovt at tænke på at der nærmest er omvendte årstider i DK og Australien

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du har da så ret, Gitte. Virkeligheden skal jo passes. Det med årstiderne kan jeg heller ikke finde ud af. Oktober som forårsmåned er stadig underligt.

      Delete