16 Jan 2014

A cosmetics pouch

The removal boxes are piling up around the house. Fabrics, yarns and other craft material are packed in boxes and the sewing machine is going to go the same way.
No crafting what so ever is happening here at the moment.


I can however show you one of my previous creations. A cosmetics pouch given as birthday present to my niece when they visited us from Norway during the holidays.

She had one my cosmetics pouches from before, but had an accident with a broken bottle and nail polish all over inside the pouch. Well, I was lucky to have one left i the cupboard.

Same approach as all the other pouches I've made, but this time I used the structure in the fabric and embroidered the flower pattern with beautiful colors. Adding a purple zipper and lined it with turquoise oil cloth the result turned out both romantic and cool.


My niece loved it. I hope it will be used as much as the previous one.
Maybe I should whip up a few more, when being reunited with my fabrics and sewing machines a few streets away.

Søjlerne med flyttekasser vokser sig højere og højere rundt om i huset. Vi er godt med, og inden de sidste dages, hvilket bliver i den kommende weekend hektiske kaos melder sig, nyder vi følelsen af at være ovenpå. Det sker nemlig ikke så tit.

Alt mit stof, garn og andre hobby materialer ligger pakket ned i kassernes dyb. Symaskinen går snart den samme vej, og der bliver lavet nul og en hattefis kreativt her for tiden. 


Heldigvis har jeg da lidt på lager, jeg kan vise jer. En kosmetik pung skiftede hænder under den nys overståede ferie. Min niece havde fødselsdag mens de var på besøg, og hvad var mere nærliggende end at forære hende den pung der lå på lager til erstatning for den hun tidligere har fået, men som har måttet lide den kranke skæbne at bliver overhældt med neglelak. 




Denne kosmetik er syet over samme læst som alle de foregående. Denne gang er den dog syet op i en fin lysegrå hør med et fint præget blomsermotiv. En enkelt blomst er fremhævet med påsyet broderitråd og med en kvik lilla lynlås og tyrkisfarvet voksdug i sit indre, blev den da både romantisk og rap, synes jeg. 



Modtageren blev meget glad, og jeg håber hun får lige så stor glæde af denne kosmetikpung som af den sidste. Måske der er basis for at lave flere, når engang er genindstalleret med stoffer og  symaskine. 

4 comments:

  1. God detalje med broderitråden - det ser super godt ud :)

    ReplyDelete
  2. Jeg takker, og glæder mig over at du synes om den lille detalje.

    ReplyDelete
  3. Hej Jane
    jeg er også vild med detaljen med den farvede tråd :)
    knus

    ReplyDelete