12 Jan 2014

Plans for 2014

I know!!
The days in 2014 have already reached two digit numbers. 


Anyway, after a lovely three week's Christmas summer holidays, working life started again todat. A great holiday, with beloved Danish visitors, beautiful trips north and south of Sydney, great food and a lot of wine is over and it's time to rejoin normal life again.

I don't do New Years resolutions, but I do have a few thoughts of what I wish to focus on in 2014.

First of all my body and health need positive attention.. Healthy food, reduced alcohol consumption and regular exercise are (as for probably the majority of us) areas of focus this year.  As such it hasn't changed much from previous years, but this year I feel motivated and committed.The first couple of days, after our visitors left on Friday have further supported my commitment.


Another focus of 2014 involves simplicity and structure - in various aspects of life.
I wish to be on top our finances and economical situation, not that it is bad, but just a reminder to buy less and use what is already available in our cupboards - this also includes using stash instead of buying new yarn and fabrics (hmm - I actually just ordered three bulbs of Silk Mohair in Denmark - so much for commitment)

I wish to do a thorough electronic clean up. Unsubscribe electronic newsletters that just blogs my email inbox (Done !!!), organise the digital pictures and eventually get some of them out on paper  - a MASSIVE task.

I wish to declutter, reorganise and maintain a generally simplistic home. This is a constant battle, but I'll enter the battle field yet another year and try to get the rest of the family to join my quest.


As mentioned a few posts ago, I also wish to do more crafting and possibly sell a few things and finally have my own booth at the Danish Christmas fete in November. Currently a feasible plan, but I will need to wait a few months before I can focus on this last declared focus of 2014.

First up in 2014 is a move. We'll move to a new home on January 22nd. Packing and unpacking boxes will therefor be the focus of the next few weekends. The first boxes are packed already and next weekend, we will do the rest. We're moving to a slightly bigger, but fully renovated new home - and I can't wait till the first cup of coffee the first morning in our new kitchen. It'll be awesome!!!

Despite that work and the move will take up most of my time and energy, there will still be breaks for knitting and reading. I'll keep you posted on what's going on later.

In the meantime, I wish you a splendid new week. Hope it will bring everything you want it to.
See you soon.


Jeg ved det!
2014 har allered nået tocifrede datoer.

Anyway , efter dejlige tre uges Jule-sommerferien , startede arbejdslivet igen i 
dag. En skøn ferie,besøg af elskede danske familiemedlemmer, skønne udflugter til både nord og syd for Sydney, god (og meget - for meget) mad og en masse vin, er godt gennemlevet og det er tid til at slutte sig til det normalle live igen.

Jeg laver ikke Nytårsfortsætter, men jeg har tænkt tanker om hvad jeg at fokusere på i 2014.


Først og fremmest har min krop og sundhed brug for positiv opmærksomhed .Sund mad, mindre indtage af øl og vin og regelmæssig motion er som for de fleste af os fokusområder også i år. Ja, det har jo ikke ændret sig meget fra ambitioner fra tidligere årsskift, men i år føler jeg mig både motiveret og committed. De første par dage, efter at vores besøgende fløg nord over har allerede vist den rette vej. Det tegner godt.

Et andet fokusområde 2014 har overskriften: enkelthed og struktur - og det i flere forskellige aspekter af livet.
Jeg ønsker at være økonomisk  ovenpå, ikke at det står vild dårligt til, men bare at vi trænger til at købe mindre og bruge hvad der allerede ligger i skuffer og skabe - dette inkluderer også garn og stof, hvor jeg vil bruge af lageret før der købes nyt (hmm - dette siger jeg glad og fro efter lige at have bestilt tre nøgler Silk Mohair i Danmark - men det manglede ligesom i lageret :-)

Jeg ønsker at lave en grundig elektronisk hovedrengøring. Jeg vil afmelde alle de elektroniske nyhedsbreve, jeg ikke læser og som bare fylder op og blokerer min email inbox. (DONE !!!). Jeg vil organisere og slette overflødige digitale billeder (billede nummer to og tre af det samme motiv) for i sidste ende at få nogle af billederne ud på papir. Yngstesønnen kigger misundeligt på fotobøgerne som hans storesøskende af og til bladrer i - og yngstesønnen er snart 9 år! så det er en KÆMPE opgave.

Jeg ønsker at rydde op, fikse og ordne i mit hjem. Samtidig ønsker jeg at skabe basis for at vi hurtigt kan genskabe orden, skulle det ske at det smutter ind imellem.


Som nævnt et par indlæg siden, jeg ønsker også at lave mere kreativt i BallesBazaar og eventuelt sælge et par ting en gang imellem,  og endelig vil jeg gerne have en stand med egne varer til det danske julemarked i November. Indtil videre en realistisk og gennemførlig plan, men dens iværksættelse må udskydes en måneds tid. Der er andet der tager mit fokus og min energi lige nu.

Vi skal nemlig flytte. Den 22. Januar rykker vi teltpælene op og flytter et par gader væk - til et nyt hjem - et hjem med totalt nyrenoverede badeværelser og køkken!
Pakning og udpakning af flyttekasser vil derfor være i fokus i de næste par weekender, ja nok den næste måned. De første kasser er pakket allerede, og næste weekend tager vi os af resten.
Jeg glæder mig. Glæder mig til den første kop kaffe, den første morgen i vores nye køkken. Jeg kan vel tilnærmelsesvis ikke vente!!


Selvom arbejde og flytning tager det meste af min tid og energi, er der stadig pauser ind i mellem, hvor jeg kan kaste min opmærksomhed på mit nye strikketøj. Det skal du nok høre meget mere om.

I mellemtiden ,ønsker jeg dig en fantastisk uge. Jeg håber den bringer dig, lige det du trænger og ønsker.




4 comments:

  1. Smukke billeder. Pøj, pøj med flytteriet :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak. Det går fremad med kasserne. Det meste undtagen køkkenet og vores tøj er pakket i kasser, så vi er godt med. Der skal dog nok komme pres på til sidst, så indtil dag smager vi ekstra på følelsen af at være ovenpå.

      Delete
  2. Good to hear 2014 has been a great start for you ~ good luck with the move, and enjoy your 1st cuppa ... J

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks. 2014 did start out very nicely, however after 4 days back to work I feel the demands of everyday living. Boxes increasingly feel up our house. We're on track, and untill the last minute hectic kicks in, I will lean back and enjoy the feeling of being on top of things. Nice for once.

      Delete