21 Apr 2014

Long time

Apologies for my blog absence. Work has taken the best of me over the last months. There's been no energy left in my system to do anything but cook dinner and hit the couch after a long interesting, challenging and exhausting working day. 

Now it's Easter, and I'm off for the week. Plans for this week is to sleep, sleep, knit, be with my family, and sleep a bit more. The first days of Easter have gone according to plans, and I start to feel the energy levels returning to normal and I feel like blogging and crafting again.

Talking about crafts, it hasn't been much during the last months. Even my train rides to and from work, which normally is my daily knitting hour have been replaced by work emails. Anyway, as you might know I'm knitting up "Pleats". A beautiful batwing jumper in the finest wool/cashmere yarn. 


I started the project during Christmas and now 4 months later I'm ready to start knitting the sleeves. 

The front and the back was sewed together and I could it on.... What a disaster!!


The batwings almost disappears, the pleats in the front look clumsy and the upper sleeves at too tight. My first reaction was to unravel everything, forget about the four months it's taken to come this far, put the yarn aside and wait till something appropriate comes along. I haven't unravelled yet. Another option could be to fix the pleats, complete the sleeves and to hive this as a present to a person sized smaller than me. 

What do you think? Advice are appreciated - and not to forget I wish you all a Happy Easter. 

Jeg beklager at det har været så stille her på kanalen i den seneste tid. Arbejdet harvtsgrt al min energi og overskud til at høre andet end at sørge for foder til familien og at der var plads i sofaen, når jeg endelig ramte matriklen efter en lang, spændende, udfordrende og udmattende arbejdsdag. 

Nu er det Påskeferie og det giver lidt tiltrængt luft. Planerne for ferien er at sove, sove, strikke, sove, være sammen med familien og så sove lidt igen. Indtil videre har jeg fulgt planen, og energien til bloggen og håndarbejde vender stille og roligt tilbage. Derudover har vi haft et par skønne dage til stranden og et par ture i vandet. Det hjælper også positivt på energikontoen. 


Nå tilbage til strikketøjet. Dom I sikkert husker har jeg haft "Pleats" på pindene, og det har jeg haft et stykke tid - ja faktisk siden Jul. Hurtigt er det bestemt ikke gået, og selv mine togture til og fra arbejde, som vanligvis udgør en stor del af min daglige strikketid, måtte vige for arbejde og emails

"Pleats" blev endelig igår klar til at sy sammen som forberedelse til at strikke ærmer i. 
Men sikke da en skuffelse, da den endelig kom på. Det skulle jo være en flagermustrøje - rummelig og tætsiddende i taljen, det sidste er lykkedes meget godt, men det rummelige flagermussnit bliver ligesom fyldt ud af krop. 


Skuffelsen er lidt vanskeligt at rumme. Første reaktion var at trævle det hele op og gemme garnet til bedre tider, men tanken om spildte fire måneders anstrengelser fik mig dog stoppet inden tråden blev trukket. 

Måske jeg skal fikse læggene, som jeg bate slet ikke synes fungeret, strikke ærmerne færdige og forære trøjen til en person et par størrelser mindre end mig? 

Hvad synes du? Gode råd modtages gerne - og så ønskes I alle en rigtig dejlig Påske. 

11 comments:

  1. Øv hvor er sådan noget bare ærgerligt,har du evt tjekket på ravelry om andre har strikket den og nu står med samme problem,og måske fundet en løsning,ellers havde jeg trævlet op,næsten ligeså ærgerligt at strikke den færdig og så er der ingen aftager ,håber du finder en god løsning

    ReplyDelete
  2. Jeg vil sige som Gitte, hvis du ikke kan fikse den smart, så op med den. Nyd resten af påsken.

    ReplyDelete
  3. Happy Easter! That wool looks just beautiful, but I am not the best person to offer knitting advice at the moment as I am also in a knitting dilemma as to unravel or continue ... not a great place to be, is it ... J

    ReplyDelete
    Replies
    1. The wool is beautiful - thin and light, just the way I like it. You are absolutely right, it's not a great place to be. I've decided to leave it for a bit, and see if suddenly a wise decision on the jumper' destiny will come to me.
      I am looking forward to see your finished knitting project.

      Delete
  4. Jeg siger først og fremmest ....skønt at læse på din blog igen !
    I følge billedet fylder du den ikke så meget ud som du beskriver ..... Du må en tur i mavefornemmelsen og vurdere om du vil få den brugt ellers er der kun den kedelige vej og det er meget økonomisk ��. Jeg har også tænkt mig at lave den men overvejer lige en gang mere når du nu ikke syntes den er helt i vinkel
    Fortsat god påske
    Kh Helle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Helle. Mavefornemmelsen er noget så grusomt i tvivl, så den ligger lige I venteposition til bedre tider.
      Du skal ikke tage dig af mine erfaringer. Jeg har strikket af andet garn end det anbefalede I opskriften, og selvom jeg har lavet strikkeprøve er der måske for mange masker på de 10 cm. Endvidere havde jeg problemer med at forstå opskriften, og det har sikkert også bidraget til en mindre heldigt resultat. Andre strikkere har ikke oplevet de same problemer, og har strikket op til flere. Så gå du bare igang.

      Delete
  5. Jeg ved at udseendet ændrer sig når du har strikket ærmet i, det trækker ud i faconen. men jeg synes at den ser god ud også med kort ærme til dig. Vh Lykke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak for erfaringen. Måske ærmer hjælper, men lige nu kan jeg bare ikke udholde tanken om at strikke videre, så den ligger i dvale til bedre tider.

      Delete
  6. Hej Jane. Jeg ville også afvente og se hvad ærmerne gør for modellen. De kan godt trække den lidt ud. Jeg synes i øvrigt den er smadder sød, og kan ikke se, at den er så tæt som du beskriver. Men forventer man en stor flagermus, kan jeg godt se, at det ikke lige er det indtryk an får. Men flot er den :o)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Mona, for dine pæne ord. Måske jeg skal kigge mig om efter en ordentlig flagermus - nem og glatstrikket - og så genbruge garnet. Vi får se

      Delete
  7. Tak for alle jeres kommentarer og gode råd. Indtil videre har jeg sparket "Pleats" til hjørne I håbet om at der pludselig viser sig en løsning. Jeg hælder dog mest til optrævling og genbrug af garn.

    ReplyDelete