7 Sept 2010

Plus på kontoen

Manden i huset har bilen og jeg har cyklen når vi skal transportere os til arbejde, Og jeg beklager mig ikke. Det giver alt i alt et solidt plus på kontoen.

Cykel
Fordele: Forurener ikke, gratis, 50 min gratis motion hver dag, forbrænding af ca 300 kcal, masser af frisk luft og sollys, ”inderhale” bilkøerne i myldretiden, fast popo og spændstige lår (skulle nok rykkes op som det vigtigste)
Ulemper: Uglet hår, svedig, huske skiftetøj og sko (skoene er glemt i dag)

 
Bil
Fordele:  handle på vejen hjem, håret holder, tage arbejdstøjet på hjemmefra,
Ulemper: Uendelig langsom kø-køring, bidrager til CO2 udledning og forurening, dyrt i benzin og afdrag på billån, nul motion, ingen frisk luft, bad nødvendigt

Indrømmet, jeg bliver da også en smule irriteret når jeg om morgenen løber rundt for at finde alting frem og bakser det på cyklen, men i bund er grund ER jeg meget begejstret for mine daglige cykelture. Det giver jo ubetinget plus på kontoen.

No comments:

Post a Comment