14 Jan 2011

At blive begavet

Hvor er det bare skønt at blive begavet. I går aftes lå der en dejlig blå pakke på køkkenbordet og bød mig velkommen hjem.
På kortet står der: "Velkommen hjem. Med hilsen fra glade biblioteksbesøgende i Birkerød og Omegn."
Frem af papiret kommer denne skønne dejlige strikkebog "Kæk og klassisk Børnestrik" af Lene Holme Samsøe, som jeg har haft lånt på biblioteket så mange gange at den næsten var udgået af deres udlånsportefølje.



Tusind, tusind tak Anette - Nu kan jeg med god samvittighed give den fast plads i reolen, og jeg bliver ikke nedstirret af irriterede strikkeglade medsøstre (eller brødre) som har ventet i umindelige tider på at få fingrene i herligheden.

Strikkelækkeri 1 - "Feminin rib" er strikket efter opskrift i denne bog. Der er mange supergode modeller til både piger og drenge. Bogen er et rigtig godt bekendtskab og hvis du også gerne vi have fingrene i et eksemplar er der gode chancer på Birkerød bibliotek eller på Netto's hylder (så vidt jeg har hørt).

Hvor er det bare dejligt at blive begavet - og så på en fredag!
Nyd dagen.

3 comments:

  1. Hej Jane - tak for din hilsen på min blog.
    Fantastisk at få netop denne bog på hylden, har kun flygtigt bladret den igennem, men husker den stadig :o) Mon der skal strikkes i aften???
    Har set du også er i gang med topstykket fra Geilsk, mit garn ligger hjemme ved min kære moder, så kommer der lige pludselig også sådan et topstykke tilbage til mig, det glæder jeg mig rigtig meget til :o)
    God weekend til dig og dine.

    Kærlig hilsen
    Jill

    ReplyDelete
  2. Hej Jill.
    Der skal så absolut strikkes i aften. Topstykket eller min jakke (som stadig mangler det sidste ærme). Projekter fra bogen må vente lidt; men den kan så absolut anbefales.
    God weekend.

    ReplyDelete
  3. Det er en super god bog :-)
    Hyggeligt at gøre dig bekendtskab på min blog. Velkommen til.

    ReplyDelete