14 Jun 2011

Skydeskiver nu med indhold

Pinsen har været skøn solrig og fuld af nye færdigheder. Skydeskiverne har fået fyld og er blevet monteret. De ligger nu smukt indpakket, klar til at blive foræret væk til en kommende fødselar.


 Der er dog lige en udfordring som midlertidigt er løst; men som ikke udgør et holdbart forslag.

Skydeskiven er hæklet i superwash uld og indeni ligger der er en dun pude. Udfordringen kommer når puden på et tidspunkt skal vaskes eller retter tørres. Puden skal tumbles og det tror jeg ikke garnet kan tåle.
Så tænker du nok " Jamen har konen ikke sat lynlås eller anden lukke-op- mekanisme i?" men nej så langt er jeg ikke kommet. Forside og bagside har jeg hæklet sammen - både fordi det er nemmest, men også fordi det er pænest (en isyet lynlås giver med garanti "bølger")

Den midlertidige løsning på udfordringen består i, at jeg hæklet fastmasker afsluttet med perle, på den afsluttende hæfteende. Altså må der trævles op når puden skal vaskes og der skulle være garn nok til at hækle den sammen igen - måske ;o!.

Modtageren har med gaven fået tildelt vaske service, så jeg selv kan klare den lille udfordring.


Har du gode forslag til at løse vaske/tørre udfordringen, når jeg gerne vil undgå lynlås.

Nyd resten af en fantastisk skøn Pinse.

3 comments:

  1. Hvor er det dog to skønne puder. Lækre farver og lækre materialer. Jeg ville gøre den midlertidige montering permanent, da jeg ikke tror der findes en bedre løsning for at bevare det flotte look. Personligt har jeg heller ikke noget imod at ofre lidt ekstra arbejde for at opnå et flot resultat.
    Har nydt pinsen i fulde drag.

    ReplyDelete
  2. Tak Hedvig
    Jeg er jo meget glad for at høre at du synes om både puderne og at gøre den midlertidige montering permanent.

    ReplyDelete
  3. Jeg tilslutter mig Hedvigs kommentar.
    Du kan ikke gøre andet og da puderne er hæklet i uld, kan de jo langt hen ad vejen luftes. (Med mindre, der bliver snasket på dem :O( )
    Man passer da lidt på så fine puder, ikk´?
    Kh. Lene.

    ReplyDelete