25 Jun 2012

Det går stærkt

4 flyttemænd stod klar på det øverste trappetrin kl. 8:15 og spurgte "Skal I have flyttet noget?". Jo det skal vi vist, sagde vi og slugte det sidste af morgenmaden!

En omgang i huset, hvor vi bliver enige om at det der ligger på sengene er hellige. Op med kufferter, computere, sko, papirer, håndtaske og andre ting som vi nødtøftigt griber ud af flyttemændenes hænder inden det hvirvles i hvidt papir og kommes i kasse.



Kassestablerne vokser. Den ene oven på hinanden, fra gulv til loft. Der er styr på det. Nu kan vi også trække vejret igen, efter de første timers hektik. Et sæt kopper, tallerkner og bestik er kommet i opvaskemaskinen. Her er de i sikkerhed, og vi kan få lidt aftensmad i aften.

For dælen det går stærkt. Der er nu gået 3 timer. Anders' værelse, soveværelset, stuens fyldige reol og køkkenet er tømt. ALT er pakket ned, selv små lapper og knapper henslængt i en skuffe og forsvundet fra opmærksomhedens radar.


"Sewingstuff" er flyttemandens betegnelse for et mindre garnlager der skal fragtes med. 
Jeg går lidt rundt om mig selv og har søgt tilflugt i sengens helle. Her sidder jeg mellem kuferter, sko, skjorter og strikketøj og skriver blogindlæg.
Thomas spuler cyklerne fri for alt, der kunne minde bare den mindste smule om jord.  
Børnene er heldigvis i sikkerhed i skolen. Tænk, hvis de lige kom ned mellem papir og pap. 


En noget speciel mandag her på matriklen. Jeg håber din er mere, som du kender den.

7 comments:

  1. Tjae, regn og arbejde - helt som vanligt ;)
    God mandag aften til dig :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja hverdagen skal man nu ikke kimse af. Regnen kan vi så godt være foruden.

      Delete
  2. hej Jane
    Det må alligevel være noget underligt sådan at pakke ned og rykke til den anden ende af verden.
    ja faktisk så langt som I overhovedet kan komme.
    Godt vi lever i computernes tidsalder - så er man aldrig rigtig langt væk alligevel.
    Jeg kan godt forstå, hvis det er lidt ubegribeligt på en eller anden led.
    her er alt ved det gamle, bortset fra lidt ferieforberedelser ..
    hilsen Mona

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er underligt. At gå rundt som en fremmed i sit eget hjem, samtidig med at det er lidt af en forløsning, for vi har gået og talt ned til denne dag.
      Det lyder dejligt med ferieforberedelser. God fornøjelse.

      Delete
  3. Hej fru Balle.
    Ja, det ser godt nok ud til at gå stærkt omkring dig lige nu. Hvis du stadigvæk gerne vil have opskriften på lace-sjalet fra Kirsten Kapur skal du imidlertid finde et lille rum til at sende mig en adresse, jeg kan sende det til. Det skal med snail-mail for jeg kan ikke scanne og maile det til dig.
    Under alle omstændigheder: rigtig god tur til Australien - forhåbentlig flytter du ikke fra blog-land?

    ReplyDelete
  4. Der er stadig mulighed for snail mail. Jeg har sendt en besked med adresse.
    Balles Bazaar består, så jeg håber du hænger ved. Det er så hyggeligt at få kommentarer og dem er du flittig til at give. Tak for det.

    ReplyDelete
  5. Hej Jane
    Rigtig god tur, må det blive en rigtig dejlig oplevelse I kan putte i livets rygsæk.

    Kh. Dianna

    P.S. Håber du har fået min bankoverførsel.

    ReplyDelete