9 Nov 2012

Knit reading

Mens jeg stadig havde lange dage for mig selv, og kunne sidde på terassen og nyde en dejlig solbeskinnet forårsdag, læste og strikkede jeg en hel del. Normalt lytter jeg til lydbøger, hvilket stadigt er at foretrække; men jeg har besluttet mig for at læse alle Karin Slaughter bøger på engelsk, og har derfor udskiftet lydbogen med en bog af papir.

Jeg havde dog et mindre problem. Der var ikke hænder nok. Hænder til at strikke og hænder til at holde bogen.




Problemet er løst med denne fikse anordning. En skråpude omsvunget med elastiksnørre - og vupti en bogholder :-) med den rette vinkel og ekstra "hænder" til at holde bogen.
Anordningen er en kær ven, når fødderne smækkes op på en ekstra stol på terasen eller i sofaen, når vi kryber indenfor i ly for regn og torden.



While I still had long days sitting at the deck enjoying a sunny spring day, I practiced to read while knitting. Normally I listen to audio books, which I still prefer, but having the plan of reading all of Karin  Slaughter books in English I decided to exchange the audio book with a book in paper. 

I had the problem though of not having enough hands. Hands to knit and hands to hold the book.

Problem solved with this smart "invention" of mine. A wedge-shaped bolster was mounted with two elastic bands and I got the right angle for reading and the extra hands to hold the book open. 

A wonderful companion with me feet up and knitting in my "real" hands. 


8 comments:

  1. Genialt fundet på. Og når der bare skal strikket frem og tilbage eller rundt kan hjernen jo også godt bruges til andet end at tælle med.

    God fredag til dig.

    Kh. Lis

    ReplyDelete
  2. Sikke dog en smart idé, den vil jeg straks selv praktisere! Jeg mangler nemlig ofte også et ekstra sæt hænder. :) Tak for tippet. Ha' en rigtig god weekend. :)

    ReplyDelete
  3. Ha ha.. genialt. Tillykke med din nye opfindelse og god weekend.

    Kh Mette

    ReplyDelete
  4. Det er en smart anordning
    - der dog stiller nogle krav til delt opmærksomhed :o)
    God læselyst.
    hilsen Mona

    ReplyDelete
  5. Lis: Det er godt at kunne gøre to ting på en gang, med strikkepinde i hånden kan man snakke, se tv, høre radio, høre lydbog, skype, og ja læse.
    Pernille: Tillykke med din blog debut - var lige på besøg. Jeg er glad for at ideen kan bruges
    Trillemus. Tak og en god en til dig også
    Mona: Vældig smart er den. Du har ret i det med delt opmærksomhed, men når nu strikketøjet ikke optager en særlig stor del af opmærksomheden kan den bruges til andet godt.

    ReplyDelete
  6. Super ide.... jeg har hidtil brugt 1 elastik omkring hver side af bogen, men den der med at fastholde bogen til en pude ell. lign., DET skal absolut efterproeves ved lejlighed!!!

    ReplyDelete
  7. Det der kender jeg godt ... man vil gerne læse men osse strikke. Så jeg er faldet for det med lydbøger. Jeg har en mand der er TV-forbold tosset og så kan jeg samtidig lukke det der forfærdelige fodboldlarm ude.
    Jeg har købt en lille mine laptop og den er perfekt til det.
    Men det med puden er nu heller ikke så tosset.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Velkommen til, Irene. Dejligt at du vil følge med her i min lille bazaar.
      Jeg er også MEGET glad for lydbøger og har hørt rigtig mange, både da jeg rejste meget i mit tidligere job og når jeg strikker. Det tog måske lidt overhånd, for manden min begyndte at brokke sig lidt over at jeg så tit har øredutter i ørene - så nu skifter jeg lidt.

      Delete