6 May 2013

A quiet evening

Monday was a strange day. It's like the weekend was over too quickly and the body wasn't prepare for the workday schedule.

The same with the trains. They still pretended it was weekend. Finally after major delays I found myself sitting in front of the computer screen ready to start work only to find out the world was spinning around me, dizziness and headache made me go home early, and the rest of the day I've spend as quiet as possible.

There is something soothing about having company while reading. Anders is fully engaged in "Brotherband" by John Flanagan and I continue the Second World War story in the Street Sweeper, while the second sleeve of my husbands sweater is in its finale stage.
The heater is on. It is cosy and warm and just what my dizzie head needs.

Hope your Monday was just like you wanted it to be.

Mandag har været en underlig dag. Det var dom om kroppen ikke havde fattet st det var blevet hverdag. Den fortsatte ufortrødent i weekend sporet og vi fik startet morgenen alt for sent.

Jeg væltede ud af døren og styrtede afsted mod togstationen, kun for at opdage at også togene ikke fandt mandagen tiltrækkende og havde besluttet st blive i remisen.

Med en del forsinkelse landede jeg på min pind, klar til at starte dagens arbejde. Det blev ikke til meget for verden gyngede og hovedet værkede i sådan en grad at jeg måtte kaste håndklædet i ringen og begive mig tilbage med toget, tilbage til mine dyner.

Resten af dagen har jeg taget den med ro. Hovedet værker stadig, men verden er holdt op med at snurre rundt. Vi kryber sammen omkring varmeapparatet i stuen og nyder stilheden og bøger i fællesskabet Anders er begravet i "brotherband" af John Flanagan og jeg har gang i min bogholder, som sørger for at holde bogen opslået mens mine fingre arbejder med muldvarpe uld og det andet ærme, spm snart er færdigt. Lige sådan en aften jeg har brug for.

Håber din mandag må indeholde lige det du har brug for.








No comments:

Post a Comment