22 Aug 2013

Half a sleeve

My lnitting is slowly progressing. The bodice is done and I'm on the first sleeve now and have reached the elbow after a few train trips to and from work. 

Skylark as many of Kim Hargreaves' patterns are fairly fitted. So is the sleeve. First I found it a bit too fitted, but I think it matches the body of the cardigan, and I'll keep the sleeves as intended. 

One of my Danish blog friends said earlier, when I complained on the lack of speed for my knitting "just carry on, and before you know it, you'll be done". I think she's right. 

What's on you knitting needles at the moment?


Det går da stille og roligt fremad med strikketøjet. Det bliver motioneret i toget til og fra arbejde og i frokostpausen, mens jeg nyder vintersolens varme på min kind. 

Bullen er færdig. Jeg har strikket rundt og skal klippe op når jeg kommer til montering. Det er gået godt tidligere, så det gør jeg igen. 

Nu er jeg godt i gang med det første ærme. At strikke to på en gang havde jeg ikke lyst til, og det går faktisk ganske hurtigt fremad. Et par rigtige frem og tilbage og jeg har nået albuen. 

Som mange andre af Kim Hargreaves modeller er denne Skylark figurstrikket og tætsiddende. I starten synes jeg st ærmerne blev en smule for tætte, men nu synes jeg de passer helt perfekt til trøjens stil, så jeg knyr på. 

Inden jeg ser mig om er den færdig. Ja sådan føles det faktisk og jeg tror resultatet bliver godt. 

Med ønsket om en resultat god torsdag

3 comments:

  1. Den ser i hver fald super flot ud :)

    ReplyDelete
  2. hej Jane
    dejligt at kunne tænke sådan ...
    snart færdig ... så er den det nok også ikke :)
    smukt ser det ud
    knus

    ReplyDelete
  3. Tusind tak I søde to. Det går rigtig fint fremad. Andet ærme er nu halvt på vej.

    ReplyDelete