21 Nov 2014

Last preparations for the Danish Christmas Fete in Sydney

If you happen to be in Sydney tomorrow, come and visit us at the Danish Christmas Fete in Pennant Hills. All’s ready for the biggest day for the Danish community in Sydney. There will be food – open sandwiches, apple dumplings and hotdogs, there will be Danish lollies (lots of lollies) and Danish food to buy, and there will be Danish Design specially imported for this day.
As you would know from the last post Balle’s Bazaar will also have a small stall at the Fete. Apart from the pouches, I’ve also done a bit of knitting.

I’ve knitted, stuffed and felted woollen hearts. They are cozy, soft and lovely for the Christmas tree or just in a bowl on the table.


Small Santas also 100% wool knitted and felted.


Finally, the baby vests I had sitting in the closet will come to Fete too. Hopefully I will sell one or two, let’s see.

Anyway regardless of how successful the sell will be, it is a huge achievement to just be there at the Fete with my own brand and my own craft. I’ve achieved my goal and now I will relax and look forward to tomorrow.
I’m actually quite amazed to have pulled it together.

Dagen før dagen. I morgen løber det Danske Julemarked in Sydney af stabelen. Årets største begivenhed for danskere i Sydney og omegn. Jeg var lige ude ved kirken tidligere på dagen, for at hjælpe til med forberedelserne. Et kæmpe arrangement, men heldigvis med en kerne af gode folk som ved lige nøjagtigt hvad der skal laves hvornår, så vi bliver klar i tide – og det gør vi.

I morgen kl. 9 lukker vi dørene op og det myldrer ind med mennesker, der skal købe danske varer som remoulade, marcipan, frikadellemix, sovsekulør, vanillesukker, labre larver, piratos, salte fisk, gajol og meget meget mere. Hvis det går som de andre år er det remouladen of marcipanen der ryger først.
Der er dansk mad i lange baner. Smørrebrød, hotdogs, æbleskiver og ris a’lamande med krisebærsovs. Jamen, der bliver ikke et øje tørt.

Udover maden er der danske design varer. Hvert år får vi venligt doneret varer fra Georg Jensen, Holmegaard og en masse andre danske virksomheder – stor tak også gennem denne kanal. Jeg har udover Balle’s Bazaar (som jeg vender tilbage til) også ansvaret for boden med Dansk Design. En dejlig blanding af varer vi har købt i Danmark og fået sendt herud og venlige donationer. Der vil være både Omaggio vase fra Kähler, cocoon fra Holmegaard og en hel sværm af hoptimister, som jeg håber australiere og herboende danskere vil tage godt i mod.

Tilbage til Balle’s Bazaar. Udover pungene har jeg strikket lidt julepynt. Det er blevet til en hel del strikkede og filtede uldne hjerter i rød, grå og et par enkelte blå – for hvem siger at det ikke kan være fint i juletiden og tiden derefter.


Jeg har også strikket nogle små nissemænd. De krøb en hel del da de blev filtede, så i stedet for at være bordpynt er de blevet til hængepynt.  Det er også blevet til hyggelige juletræer i filt lavet efter Unikarina's vejledning. 


Endelig tager jeg den håndfuld strikkede baby veste der lå og ventede på at komme ud i den vide Verden. Den velkendte fra ’Babystrik på pinde nr. 3’ str 3, 6 og 12 måneder.


Indrømmet – jeg har sommerfugle i maven og er meget spændt på hvordan mine ting bliver modtaget, men ligegyldigt hvordan salget går, har jeg opnået det jeg gerne ville – have en fornuftig bod med egen produktion til dette års julemarked.


Det er såmænd ikke så ringe endda (man er vel Jyde). 

4 comments:

  1. Jeg syntes såmænd det er intet mindre end fantastisk (men jeg er heller ikke jyde!). STORT TILLYKKE med din stand i morgen. Jeg håber, at du kommer til at melde udsolgt inden frokost!

    ReplyDelete
  2. Tusind tak Anette. Det er vigtigt at huske at fejre de små sejre. Dette var én af dem. Det gik rigtig fint med salget - ikke udsolgt, men jeg er rigtig godt tilfreds.

    ReplyDelete
  3. I don’t know how should I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for your kind comment. Anytime!!!

      Delete