13 May 2011

På badehotel og pustet glas

Der har været stille her i Bazaaren de seneste dage. Jeg har været på kursus - i Change Management.
Intenst program, med megen ny lærdom og ikke mindst et SKØNT sted.
På spidsen af Nordsjælland, med udsigt over Kattegat har vi siddet og knoklet. Dagens anstrengelser blev fejret med fantastisk lækker mad, serveret på verandaen med udsigt til den røde nedadgående sol.
En fantastisk aften - som jeg har taget billede af, men som desværre er forsvundne fra telefonen. Men tag et tit på linket til Helenekilde Badehotel og lad dig synke hen i stemningen.

Overskriften - ja den hentyder til at jeg har pustet glas - rigtig glaspustning hvor vi selv (under kyndig vejledning fra Laura, selvfølgelig) gjorde alt undtagen at tage flydende glas fra ovnen. Med en hel del sommerfugle i maven sad jeg der på bænken konstant rullende pinden med gloende hed orange glas,  med værktøj i den anden hånd, med varmen fra glasset, mod underarmen og med anerkendelse af at det der glas-noget ikke er så nemt som det ser ud til.
En fantastisk oplevelse. Nu er jeg så blevet dette unikum rigere. Der findes med garanti ikke andre identiske  eksemplarer.


Med stolthed vil skålen med den fine limegrønne kant flittigt blive brugt til fredagsguf eller en småkage til kaffen.
I aften står den på roligt strikketøj i sofa hjørnet og en tidlig dyne.
En god aften til dig!

No comments:

Post a Comment