17 May 2013

Blue is back

With the brown sweater off my needles, I've returned to the blue "Plissé", which had to pause because the Silk Mohair yarn ran out. Anders brought new supplies from Denmark and I could extend the sleeve beyond the 10 cm mark.



The first one is already done, and the second one is a few centimeters long. Using magic loop technique   and I can knit round and round with knit stitches only and increase on both sites of the mid marker. It is fast and I can read at the same time. Just my favorite way of knitting.



Med den brune muldvarp (og trøjen er døbt muldvarp, fordi det er garn-farve-navnet) af pindene er jeg vendt tilbage til den mørkeblå "Plissé", som måtte holde pause, da jeg løb tør for Silk Mohair, 10 cm oppe af den første ærme. 

Men med Anders vel hjemme igen, kom der også en ny levering garn, og ærmet kan vokse sig udover de 10 cm.




Det første ærme er allerede strøget af pindene, og det andet ærme er i sin spæde begyndelse. Jeg stikker rundt og rundt - the magic loop virker. Det går stærkt (forholdsvist) og med ene retmasker, behøver hænderne ikke øjnenes opmærksomhed. Øjnene kan derimod gå på tur hen over siderne i min bog, som også snar nærmer sig sin afslutning.
Hver aften pakker jeg mig ned i sofahjørnet, tilnærmelsesvist ovenpå den lille el radiator og lader maske følge maske og bogside følge bogside. Ikke nogen dårlig afslutning på dagen, siger jeg bare.

2 comments:

  1. Det lyder vel nok hyggeligt med bøger og strik i sofahjørnet og måske med en kop kaffe eller te. Det er også lige det der kan gøre min dag god!!!

    ReplyDelete
  2. Hej Karina. Jeg har også tit selskab af en "cuppa", som de siger hernede, når der lige skal en kop kaffe eller te til at holde maskineriet i gang. Vi er vist mange der har samme opskrift på hygge, så der er jo noget om at det virker.

    ReplyDelete