2 May 2011

Rive, rive, flå

En af mine nye færdigheder er lavet af et gammelt dynebetræk. Længe har jeg vogtet ovre dette stykke stof, nu falmet sort med hvid og lilla mønster. Det er flere gange blevet taget op af "udsmidningsbunken", nu er det blevet revet i stumper og stykker og tiltænkt en tiltrængt måtte til gangen.


Fine nøgler af strimlet dynebetræk, som jeg dog hurtigt viste sig ikke at række langt nok og blev suppleret med 4 meter sort lagenlærred. En stor hæklenål har været igang. Jeg har hæklet i fastmasker og halve stangmasker.


Resultatet ligger nu indenfor vores hoveddør og supplerer det lilla tema bestemt af en vase jeg fik for et par år siden. Familien synes det rystede uforstående på hovedet af min rivegerning, men alle har overgivet sig begejstret til resultatet.

 

No comments:

Post a Comment