11 Nov 2012

Billowing

Billowing er det ideelle læsestrik. Det er bare rundt og rundt med retmasker - fra top til bund.

Billowing 
Normalt strikker jeg trøjer af den mere figursyede slags; men blev så fristet af at se de mange Billowing(er) rundt omkring i Blogland, og når jeg nu havde det mest perfekte garn til projektet liggende, var det bare at gå i gang.


Jeg er absolut ikke blevet skuffet. Trøjen har været på, meget oftere end forventet. Den er helt perfekt til en solbeskinnet forårsdag. Garnet er naturfarvet bomuld/hør/silke fra garnudsalg og garnet er let, blødt og skønt at strikke med og have på. Anden sommertrøje med samme garn kan du se her.

Det er helt sikkert ikke sidste gang Billowing er på mine pinde. En lys grå bomuldsgarn ligge på lur, klar til at blive viklet til fine nøgler og omdannet til skønne sommertrøjer, når jeg har strikket mig igennem et par andre projekter på "to knit" listen.



Smykket lavede jeg til Blogtræf i Maj / The jewelry I made at blog get-together in May 
Fakta:
Opskrift: Billowing (link til ravelry.com)
Garn: 2 tråde af bomuld/hør/silke fra Garnudsalg. Jeg har brugt 138 gram.
Pinde: 3½ and 4 - Knit Pro i træ. 

Godt og Skidt
Intet skidt. Måske slår jeg færre masker op i halsen næste gang. Jeg ved ikke hvor godt jeg synes om at trøjen af og til falder ned over skulderen. Jeg har strikket efter opskriftens forskrifter og jeg er MEGET godt tilfreds med resultatet. 



Billowing is the ideal knitting, for knit reading. It is straight forward knitting, from top to bottom. 

Usually I knit jerseys of figure fitted shapes, however the billowing jersey looked so lovely, relaxed and nice, and I just had to knit this wonderful piece. I have not been disappointed  as a matter of fact I have used the jersey much more than expected. It is just really nice to wear on a sunny spring day. 

The yarn is cotton/linen/silk in a lovely natural white color. It is from www.garnudsalg.dk (of course) and the yarn is light, soft and easy to knit with and lovely to wear. You can see another summer blouse in the same yarn here
It is not the last time I'll do a Billowing. Grey cotton is waiting for me to "attack" when a couple of other planned knits are finished. 

Facts:
Pattern: Billowing (the link will take you to ravelry.com)
Yarn: 2 threads of cotton/linen/silk from Garnudsalg. I have used 138 grams.
Knit picks: 3½ and 4 - wooden Knit Picks.

Goods and Bads: 
No bads. Maybe less stiches in the neckline next time. I don't know whether I fancy a free shoulder. I knitted as the pattern describes, and I am very satisfied with the result. 

4 comments:

  1. Den er blevet rigtig fin - og er sikker på at den er rigtig blød. Min version af Billowing vokser desværre...

    ReplyDelete
  2. Meget elegant bluse, som kan varieres i det uendelige. Den sidder perfekt på dig.

    ReplyDelete
  3. Fed trøje .. har også gang i en som dog er noget lææænge undervejs ;0)

    ReplyDelete
  4. Karina: Tak, den er rigtig blød - dog mindre efter at være blevet vasket. Jeg kan godt forestille at den bliver for stor, specielt halsudskæringen som er den samme lige gyldigt om man er en lille small eller en bredskuldret stor medium.
    Hygge-Strik. Tak og tak.
    Merete: Tak, du må have gang i din - det er super god tv strik. Jeg følger med hos dig og glæder mig til at se din version færdig.

    ReplyDelete