20 Aug 2010

Fantastisk Fredag

Har du bemærket hvilken fantastisk morgen det er idag. Luften er frisk og solen skinner.

Perfekt til "lige at strikke en pind" og kaffedrikning på terrassen, inden dagens opgaver larmende påkalder sig opmærksomhed.


Forleden aften så jeg en udsendelse på DR1 omkring søvn. Lys har betydning for om vi føler os vågne. I udsendelsen sad forsøgspersonen, som stod op midt om natten for at passe sit arbejde som morgenvært, foran en lyslampe mens hun forberedte dagen. En halv time foran lampen sænkede melatonin ("sovehormon") niveauet med 60% og hun følte sig friskere. Udsendelsen kan ses eller genses her

Det har jeg taget til mig. Nyder morgenens første kop kaffe hvor der er mest lys - og suger bare til mig af dens energi.

Jeg har dog ikke mærket den store forskel endnu; men det er dejligt at mærke lyset og varmen, så jeg bliver ved.


Med ønsket om en fantastisk fredag!!

No comments:

Post a Comment