27 Apr 2011

Anemonesjal

Som lovet i går har jeg nogle færdige projekter som fortjener at blive vist frem.
Det første projekt i rækken af "færdigheder" er dette skønne anemonesjal. Fint, enkelt og feminint mønster. Det feminine har jeg dog knækket lidt ved at bruge garn med et mere råt udtryk end hvis det var strikket i mohair garn som foreslået i opskriften.

Sjalet vil se skønt ud over en skjorte og hvide hørbukser her til sommer og sammen med den sorte garderobe til vinter.

Farven er en flot meleret lys petrolblå. For at fuldende værket har jeg køb den smukke sjalsnål hos Violykke.


Sjalet er nu presset og ligger klar til at blive brugt eller foræret væk - hvem ved.

Cool Facts: 
Opskrift: Annemonesjal har jeg fundet i et Hjemmet af ældre dato. Den eksakte henvisning til nummer og årgang, er jeg desværre ikke leveringsdygtig i. Opskriften er blevet væk ;o(
Garn: Uld/cashmere fra Garnudsalg - farve petrol
Forbug: 132 g.
Pinde: Nr. 3 - mine uundværlige KnitPro i træ.
Lessons Learned: 
Nemt at stikke, mønsteret kommer hurtigt ind i fingrene. Kanten var vanskelig, ikke at strikke, men den er blevet lidt stram, specielt på de skrå sider.
Jeg kan godt lide at det feminine mønster har fået et stænk råhed med garnets struktur og farve.

2 comments: