17 May 2011

Tanker i formuleringsmaskinen

I gårsdagens indlæg luftede jeg min beundring af andre bloggeres imponerende produktivitet og frustrationen over egen manglende tid til kreativ produktion.

Tak for kommentarer til indlægget til Pia og Milasbandilas.
Godt at vide at jeg ikke er alene om tankerne omkring produktivitet. Jeres kommentarer har sat nogle tanker igang omkring, hvorfra ambitionen om at følge med superbloggerne og levere indlæg hver dag kommer, og hvad jeg selv kan gøre for at opnå følelsen af at nå det jeg har sat mig for. Det sidste handler primært omkring prioritering og realistiske ønsker for hvad der rent faktisk kan nåes med den tid der er til rådighed.

Et klogt og tankevækkende indlæg var (og er stadig) på tegnebrættet; men det skal have lidt længere tid i formuleringsmaskinen inden det er færdigt - i morgen måske, måske ikke.

Nu vil jeg kaste mig over hækletøjet, som endnu en gang bevæger sig rundt og rundt, inden dynerne kaster sig over mig.
Fortsat god mandag aften.

4 comments:

  1. Jeg læste med i dit sidste indlæg - men havde ikke nogle kloge ord at bidrage med.
    For mig er det vigtigt at jeg bruger blogland som inspirationskilde - og ikke som et præstationssted. Jeg viser gerne frem når jeg har noget at vise - indlæg skriver jeg kun hvis jge har noget på hjertet. Jeg kommenterer sjældent på andres blogs - bare fordi så bruger jeg al tiden på det - og det har jeg ikke lyst til.
    Jeg har ingen børn hjemme, har været nede med stress - så for mig er strikketøjet forebyggende mod al ondskab, men stadigvæk vil jeg ikke lade mig jage af et præstationsræs. Og så trækker jeg på skulderen af at der er nogen der viser store strikketrøjer frem hver trejde dag - det ville ikkke være lykken for mig.
    Håber at du finder din måde at blogge på - jeg vil også læse med fremover ;-)

    ReplyDelete
  2. Og Jane - må jeg indskyde, at du til hver en tid må måle dig med mig i, hvad der er at vise frem. Som du ved har jeg MASSER af projekter. Men der er ALDRIG noget, der bliver færdigt.

    Stort knus sydpå til dig fra mig!

    :-) Anette

    ReplyDelete
  3. Kære Jane

    Mange tak for din kommentar på mit indlæg om til tider at være fraværende.

    Jeg fik startet min blog op i forbindelse med masser af planer om at jeg skulle være selvstændig. Jeg måtte desværre vinke farvel til alle drømmene da jeg fik diagnosen, svær depression samt en belastningsskade pga. længerevarende stress.
    Bloggen beholdte jeg dog og det er jeg rigtig glad for i dag. Bloggen er det netværk jeg kan holde ud at være sammen med, jeg skal ikke være pæn og nyvasket, jeg kan komme og gå som jeg vil... I hænger heldigvis stadig på, det er det der gør det så fantastisk at være en del af denne Verden.
    Men, men, men jeg har inden jeg nåede her til, været præcis den samme trumme rum igennem som dig. Til at starte med sammenlignede jeg mig selv med de andre kreative super tøser, troede jo at jeg, med mine kreative evner var præcis som dem og kunne ikke forstå at jeg ikke blev en del af deres lille univers, forstå mig ret altså fik mange faste læsere på ingen tid, fik tilbagemeldinger (fra dem jeg sammenlignede mig med)m.m. Indtil jeg en dag fik øjnene op - jeg ønsker slet ikke at blive en del af det game. Jeg vil meget hellere have en blog og læsere der acceptere mine op og ned-ture, gider læse om mine små succeshistorier og kan tage lidt af hvert med unger, have, bagning eller bare ren råhygge og endda komme med kommentarer som opmuntre mig, når det er det der er behov for eller kommer med de rosende ord, anerkendelse og skulderklap, som jeg et og andet sted har hungret efter hele mit liv... så gør det s.. ikke noget at Karen Klarbæk, Karlssons Kludeskab og alle de andre ikke opdager mig, jeg har opdaget dem, jeg ved hvor jeg skal finde gode ideer og DIY og det er nok for mig... Min lille skare af læsere giver mig rigtig meget uanset, hvad jeg præstere og det betyder alt for mig - for sådan ER jeg.

    Håber at jeg har fået udtrykt mig p åen måde som er til at forstå - og håber ikke mindst at det kan give dig Blog-ro - da laver nogle fantastiske ting og har nogle gode indlæg.... Jeg skal nok blive hængende (selv om jeg af og til er fraværende ;o)

    Kæmpe kram for et rigtig godt indlæg og en god blog.
    Knus Jill

    ReplyDelete
  4. Ups - håber ikke der er andre der har lyst til at komme med kommentar, for nu har jeg da sørget for at der er fyldt op!!!! :o)

    ReplyDelete