11 Nov 2010

Strikkelækkeri

Inspireret af Unikarina er jeg begyndt kun at have ét strikke projekt i gang, men hvis der skal være en chance for at få nogle gaver klar til den kommende højtid, må jeg fravige princippet og sætte projekt 2 på pindende.


Feminin rib, en rigtig sød pige vest lige til at varme udenover en skjorte eller t-shirt. Opskriften er fra Lene Holme Samsøes bog "Børnestrik". En underskøn bog, som jeg konstant har hjemme fra biblioteket. Der er rigtig mange søde modeller, både til drenge og piger. Overvejer at det er en bog der bør have permanent plads i min reol, og den er derfor sat på ønskesedlen (det er andre strikkeglade bibiliteksbrugere sikkert glade for.

Garnet er det fantastiske uld og cashmere fra "Garnudsalg". To tynde tråde der smyger sig omkring pindene og giver det skønneste bløde strik. Farven er "pistache" - en flot lettere meleret lyse grøn mint. Jeg er rigtig glad for at jeg købte garn til lager, for det er bare så vidunderligt at stikke med.

Jeg sætter gang i min lydbog, har min varme kop te ved hånden og sætter sving i pindene.
Fortsat god onsdag aften

No comments:

Post a Comment