7 Dec 2010

Småkager af den helt rigtige slags.

Dejen blev idag omdannet til de dejligste julesmåkager.

Brunkagen som vi ikke kan undvære, vanillekransen som ungerne elsker og som noget nyt en lækker cookie med lyse og mørke spiraler let drysset med tranebær. En absolut gevinst i julesmåkage repertoiret.  Som Anders sagde: uhm, dem kan vi også sagtens spise når det ikke lige er Jul." og det har han ret i.
Fin og sprød, blandet med den lidt seje bløde konsistens af tranebær, og en god smag af chokolade. Rigtig god til en kop varm kaffe.


I eftermiddag var jeg i den lokale "Kop og Kande" efter kagesprøjte til vanillekranse (for ser du jeg er endnu ikke den heldige ejer af en maskinpark der kan spytte stjerneformet dej ud i lange slanger). En absolut fejltagelse. Det er jo fuldstændig umuligt at presse dej igennem. Vi opgav og tyede til pølse-rulle-metoden. Den svigter i hvert fald aldrig.

Nå, men i butikken faldt jeg over hvide termo kopper med sølvblomster. Kopperne er skønne i sig selv, men at man ved køb, samtidig støtter Hjerteforeningen overbeviste mig i en sådan grad, at de nu pryder mit sofabord (og kaffen holder sig varm!!).

Der er lige et par småting der skal nåes inden der dømmes "køje".
Nyd resten af aftenen.

No comments:

Post a Comment