11 May 2015

Baby pink turning into dark brown

Thanks for your lovely comments helping out with my dilemma on the baby pink jumper I'm currently working on. Thrilled and enthusiastic after your encouraging recommendations to continue my knitting endeavors I happily set off again and knitted the second sleeve in no time.

I gathered the body and the sleeves ready to embark the laced upper part of the jumper - and read the pattern. OMG 4K tog and then 4K tog in the back loop!!! my hands crippled and my shoulders raised to the roof. I will never make it to the end with this pattern! I simply hate it.

Again I've learned the hard way that reading through the entire description is essential to chose the right knitting project. Now the lovely baby pink jumper rests in the knitting basket waiting for its destiny.

On the other hand abandoning this project gave me the opportunity to start on a new one.


Welcome back to 'Skylark' by Kim Hargreaves. I'm so pleased with the first one knitted and I thought a beautiful brown woolen version will come in handy as a present for a birthday coming up. I work on needles size 2,75 (US2) and it will take a while to reach the finish line on this one, but the result is so much worth it.


Tusind tak for jeres hjælp til afklaring af mit dilemma med den lyserøde drøm. I var all enige om at jeg skulle fortsætte. Glad, fuld af energi og fortrøstning satte jeg fra igen og det andet ærme nåede den ønskede længde på ingen tid. 

Krop og ærmer samlet og jeg er klar til at strikke det mønstrede bærestykke ------- og så læser jeg mønsteret, sådan rigtigt. 4 ret sammen, et sæt omslagsmasker og så dælme 4 masker strikket sammen gennem den bageste del af masken. Hænderne er fuldstændig forkrampede og skuldrene ryger helt op under loftet. Jeg kommer aldrig igennem et helt bærestykke i det mønster!!!!

Endnu engang må jeg betale prisen for ikke at have læst opskriften igennem inden jeg kaster mig ud i det. Nu ligger den lille lyserøde sag i stikkekurven og venter på sin skæbne. 

Nu er der jo ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget. For nu kan jeg jo starte på et nyt projekt.



Velkommen tilbage til 'Skylark' af Kim Hargreaves. Jeg er superglad for min Skylark, så jeg tænkte at en lækker dyb brun ulden udgave vil passe fint til en kommende fødselsdagsgave. Trøjen strikker jeg på pinde 2,75, så det kommer til at tage sin tid, men jeg vil nyde processen og vide at resultatet er værd at vente på. 

2 comments:

  1. Når du skal strikke 4 masker sammen, så brug en hæklenål. Det er meget nemmere

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak for dit fantastiske råd, Merete. Jeg tror da lige du har reddet den lyserøde drøm fra optrævlingsskæbnen.

      Delete